söndag 12 augusti 2007

Dan före dan...

Då var dagen här, dagen innan jag ska börja deffa. Jag har länge väntat efter denna dagen, jag känner mig otroligt laddad och motiverad inför deffen, idag även lite nervös. Men det är bara bra. Jag har tillbringat stora delar av helgen hemma hos min familj och ätit mammas goda mat för sista gången på ett tag, lite sorgligt. Jag har även varit och inhandlat den mat som jag behöver för den första veckan, även köpt på mig pasta, kyckling och tonfisk så jag klarar mig ett tag.

I lördags mätte jag mig med en Tanita våg (en som mäter hur många procent fett man har). Jag vägde 80,5 kg och hade 22,0% fett och 55,2% vatten enligt denna våg. Jag kommer mäta mig allt efter som tiden går för att se att den största andelen av min viktnedgång är fett.

Min syster fick även i uppdrag att ta lite före bilder. Till vänster ser ni resultatet, en hel del jobb kvar att göra innan tävling ;).

Idag har jag mätt min kropp med måttband och nedan följer resultatet:
Biceps: 40 cm
Mage: 93 cm
Bröstkorg: 102 cm
Lår: 60 cm
Vaden: 38,5 cm

Under dagen har jag planerat lite runt träningen och förberett matburkar för de 3 första dagarna. Jag känner mig just för stunden väldigt nöjd och ser med stor spänning fram emot morgondagen. Jag är till 110% säker på att jag kommer lyckas med detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser stabilt ut, hoppas allt går bra :D