onsdag 22 augusti 2007

Kostschemat

Jag håller just nu som ni kanske förstår en väldigt strikt kosthållning. Kostschemat är utformat av mig själv med hjälp av den kunskap som jag lärt mig genom de år jag tränat. Jag har fått lite råd av en del kunniga vänner, tack till dem.
Det bör även sägas att följande schema inte rekommenderas att kopiera rakt av då alla kroppar reagerar olika och det tar jag inte ansvar för. Men såhär lever jag just nu:

  • Mål 1 (Före prommenad)
    Whey 80 1 Skopa
  • Mål 2 Frukost
    Whey 80 1,5 Skopa
    Fiberhavregryn 60g
    Solroskärnor 10g
    Linfrö 10g
    Minimjölk 300g
  • Mål 3 Mellanmål
    Keso mini 166g
    Flerkornsbröd (Willys) 1 skiva 56g
    Cashewnötter 15g
  • Mål 4 Lunch
    Fullkornspasta 70g
    Kycklingbröstfilé 150g
    Olivolja 13g
  • Mål 5 Mellanmål (Före träning)
    Kvarg (Kesella) 250g
    Banan liten 120g
    Cashewnötter 15g
  • Mål 6 (Efter träning)
    Whey 80 1,5 skopa
    Riskakor lättsaltade 2 st
  • Mål 7 Kvällsmat
    Fullkornsris 50g
    Tonfisk i vatten 150g
    Avokado (en halva) 55g
Detta innehåller totalt 2379kcal fördelat på 38,2E% Proteiner 36,8E% Kolhydrater 25,2E% Fett. Kom gärna med synpunkter på mitt kostschema i en kommentar.

[E% = Energi procent, den andel energi som kommer från ett visst näringsämne]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag e massa imponerad av dig. Det här går ju kanon...
/ Puff !!

Anonym sa...

Kul att se hur laddad du är! Är bergsäker på att du kommer att lyckas med dina mål.
Skulle ljuga om jag sa att jag inte blir sugen på att tävla igen, när jag ser ditt kostprogram och din motivation!
Kör hårt!
//Elna.