måndag 27 augusti 2007

Uppdaterat kostschema

Vissa ändringar har gjorts inför denna vecka. Jag har dragit ner energiintaget ännu mer för jag är inte helt nöjd med hastigheten. Man ska inte stressa men jag känner att jag har kontroll på det mesta så jag har gjort vissa ändringar dock små.
  • Mål 1 (Före prommenad, om promenad)
    Whey 80 1 Skopa
  • Mål 2 Frukost
    Whey 80 1 Skopa
    Fiberhavregryn 60g
    Solroskärnor 10g
    Linfrö 10g
    Minimjölk 250g
  • Mål 3 Mellanmål
    Keso mini 166g
    Cashewnötter 15g
  • Mål 4 Lunch
    Fullkornspasta 70g
    Kycklingbröstfilé 150g
    Olivolja 13g
  • Mål 5 Mellanmål (Före träning)
    Kvarg (Kesella) 250g
    Banan halv 60g
    Cashewnötter 15g
  • Mål 6 (Efter träning)
    Whey 80 1,5 skopa
    Riskakor lättsaltade 2 st
  • Mål 7 Kvällsmat
    Fullkornsris 50g
    Tonfisk i vatten 150g
    Avokado (en halva) 55g
Denna ändring innebär att mitt energiintag nu ligger på 2186kcal om dagen med en föredelning på 39,7E% Protein, 33,9E% Kolhydrater, 26,6E% Fett.
Jag ska känna efter hur detta känns, det känns hittills bra (det är första dagen idag). Tanken är sedan att jag ska sänka mitt energiintag successivt allt eftersom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser stabilt ut danne.. Keep the good work up! :D

Anonym sa...

Hur mycket har du gått upp nu då?

Anonym sa...

Kikar in här och säger hej! :)
Jag tycker inte ditt matintag skiljer sig mkt från mitt...och ändå har du räknat ut att du får i dig över 2000 kcal. Nu tjuter varningsklockan i mitt huvud, dags att börja räkna själv kanske, dryga 2000 kcal är nog mkt för mig. Anyway, intressant blogg, jag kikar nog in igen! :D

Anonym sa...

sänk inte ditt energi-intag ännu mer för att ditt metabolism (Kropps Omsättning)sjunker dramatiskt så fortsätt så som du gör