fredag 21 september 2007

Motivationen på rätt håll igen efter liten svacka

För första gången hittills har det känts lite motigt och motivationen har väl inte varit på topp, i alla fall inte i början av denna veckan. Jag har reflekterat en del över varför för att kunna gå vidare, jag har kommit fram till flera orsaker.
Jag var i Stockholm i början av veckan, vilket slog ut mina rutiner något och då jag är en rutinernas man blir jag alltid lite ofokuserad när sådant sker.
I onsdags kände jag förkylningsymptom och pulsen betedde sig konstigt under rodd träningen så jag valde att avbryta, det gjorde mig lite rädd/förbannad.
Förkylningen har inte brutit ut tack o lov och jag känner mig i bra form nu.
Idag har jag räknat lite på mitt kostschema för att minska energiintaget lite eftersom jag minskar i vikt hela tiden behöver jag inte lika mycket energi. Jag har även tagit fram lite nya "recept" för att variera lite mer. Detta har gjort att jag nu känner mig mycket fokuserad igen. Jag antar att jag är en stor teoretiker och att räkna på kosten gör att jag känner att jag har kontroll över mig själv.

Tidigt i veckan gjorde jag ett maxtest i chins och dips som jag glömt nämna. Resultatet känns bra, inte personbästa men jag känner att jag ligger bra i tiden. Jag presterade 31st dips och 16st chins.

Nu kommer jag köra på igen hårt och ända i mål ;). Bilder kommer i helgen, håll tillgodo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lätt att det blir jävligt jobbigt när man känner lite syndrom för sjuka.
Det är grymt att du lyckas hitta fokus igen och meckar fram nya recept!

Fina resultat på chins/dips också ju =)

Way to go Danne!

Lake sa...

Tur.