söndag 2 september 2007

Veckorapport nr.3 (v.35)


Veckan har gått bra och jag har legat kvar på en minskning på ungefär 1kg/v, det ser förvånansvärt bra ut i spegeln på så liten nedgång (3,9kg) det höjer motivationen.
I början av veckan kände jag förkylningsymptom och eftersom jag tränat hårt ett tag så valde jag att köra veckans styrkepass med lättare vikter för att återhämta mig.
Under söndagen fyllde jag år och valde att äta av mammas mat på mitt kalas, jag stod stolt över kakorna och åt en hemgjord sojaglass med chokladsmak inspirerat av Linda Fodor (stort tack). Kommer gå ut lite hårdare imorgon vilket jag ser fram emot, motivationen är just nu på topp.

Träning
  • Måndag:
    Morgonpromenad 45min
    Styrketräning: Bröst, Framsida- och Utsida- Axel
  • Tisdag:
    Morgonpromenad 45min
    Styrketräning: Rygg och Baksida-Axel
  • Onsdag:
    Morgonpromenad 45min
    Kvällen: Roddmaskin 30min (6827meter, 80% av maxpuls)
  • Torsdag:
    Morgonpromenad 45min
    Styrketräning: Armar och Mage
  • Fredag:
    Morgonpromenad 45min
    Kvällen: Styrketräning: Ben och Vader
  • Lördag:
    Vila
  • Söndag:
    Vila
Kost
Vecka nummer 3 minskade jag energiintaget ytterligare till 2186kcal, se kostschema.

Slutsats
Extra morgonpromenad och lite längre tid har resulterat till en ökad viktnedgång. Jag är dock inte helt nöjd och kommer gå ut mer aggressivt inför nästa vecka med ändringar i kostschemat. Träningen har under veckan gått bra och mina lättare styrkepass har resulterat i att jag inte känner mig som att jag är på väg att bli förkyld, nästa vecka blir det fullt ut i promenadslingan och på gymmet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

grrrr ;) Sexigt ^^

Lake sa...

Usch vad jobbigt att blogga som du gör :D.

Förutom att din pose på nya bilden påminner om en fågel som ska lyfta så ser dett bra ut överlag :P

Anonym sa...

Guut!!

Anonym sa...

Satan vad du bloggar mannen. Du får ju snart lägga in Google Adsense på den populära bloggen. Snart större än Alex Schulman :)

Anonym sa...

raka benen din grek :]
annars ere bara att kriga på. litar på dig

Anonym sa...

Låter bra med en mer aggressiv satsning.

NU när ja inte är med dig på gymet och ser dig om kvällarna hade det varit fint med lite styrkestats, hur går det med chins osv.?

Lägg gärna upp bilder från olika tidpunkter med samma posering så är det lättare att bedömma skillnaden.

No Pain No Gain