måndag 10 september 2007

Veckorapport nr.4 (v.36)

Den fjärde veckan har rullat på lika bra som de tre första. Valde att hålla det låga energiintaget även under helgen denna veckan, har tidigare dragit upp det lite grand under en dag på helgen. Detta kändes okej. På lördagen var jag på 30-års fest, min coach fyllde år. Det var maskerad med rymdtema, mycket trevligt. Mästerkocken på bilden är jag och har inför denna veckan gjort min hemläxa och räknat lite på min kost och bytt ut kvällsmaten till torsk tillagad i ugnen med tomat och lök serveras med ris och valnötter. Sjukt gott och skoj som omväxling till tonfisken.

Träning

  • Måndag:
    Morgonpromenad 45min
    Styrketräning: Bröst, Framsida- och Utsida- Axel
  • Tisdag:
    Morgonpromenad 45min
    Styrketräning: Rygg och Baksida-Axel
  • Onsdag:
    Morgonpromenad 50min
    Kvällen: Roddmaskin 30min (7081meter, ~80% av maxpuls)
  • Torsdag:
    Morgonpromenad 45min
    Styrketräning: Armar och Mage
  • Fredag:
    Morgonpromenad 50min
    Kvällen: Styrketräning: Ben och Vader + Intervallträning i roddmaskin 15min.
  • Lördag:
    Morgonpromenad 90min
  • Söndag:
    Vila
Kost
Jag har minskat energiintaget ytterligare, det känns fortfarande stabilt.

Slutsats
Min satsning att dra ner energiintagen ytterligare och gå ut lite aggressivare har gått bra, det känns fullt okej i kroppen. Löragens morgonvägning visade 75,5kg vilket är 5kg mindre än vid starten, det känns lyckat på de 4första veckorna. Nu är det bara 12 kvar ;). Träningen har gått bra och jag drog iväg på en extra promenad på lördagmorgonen, "no time to waste".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Störtskön bild, perfekt med byggartumen!
Kul att du hittar nya maträtter att variera med.
Den som lever han lär?

Lake sa...

Japp, skön bild hörru ;D.
Bbilden kanske är annorlunda tagen, eller är det som du helt enkelt ser längre ut nu när du tappat!

Bara jobba på!

Anonym sa...

Hej din gamle get!

Det verkar ju gå hur bra som hälst för dig! Skönt det ju :D

YEAH BUDDY!

Anonym sa...

Kul me en påklädd bild, snygg dress föresten. Bra jobbat pojken vad jag hunnit se så långt. Första gången jag kollar bloggen (född sent) men jag ska följa utvecklingen med stort intresse. Kram

Anonym sa...

Najs bild hörru! Köket ser dessutom riktigt lyxigt ut ;D..