torsdag 13 september 2007

Rekord !!!

Japp , körde ett test för att kolla hur jag låg till i roddmaskinen. Efter en minut hade jag kommit 334m vilket numer är mitt personbästa. Tidigare personbästa låg på 331m så ökningen var marginell men det känns bra. Jag gick ut lite för hårt och orkade inte hålla hastigheten uppe ända in i mål (se effektdiagram på bilden). Jag kommer köra mer intervallträning i rodden framöver och kommer även köra längre arbetsintervaller för att orka hålla ångan uppe längre.
Diskuterade även hur man ska lägga upp tempot i början av loppet med min "träningscoach" Daniel. Och vi kom fram till att jag ska hålla ett tempo runt 1.25min/500m de första 10-15sek för att sedan öka efter vilken kraft man har. Ska testa den taktiken på nästa roddtest. Målet är att komma upp till ca 350m tills tävling, ska jag nog fixa med lite jävlar anamma ;)...

"Kör hårt!"

6 kommentarer:

Lake sa...

Rodd är kewl :D. Jag äggar jonzon i det anyday!

Anonym sa...

Detta ser ju jättebra ut! Är väldigt imponerad över att du håller ut och kämpar med all träning och mat.. :) Kör hårt!

Anonym sa...

Lake bara snackar.. bra jobbat Danne, vet att du kommer klara det!

Anonym sa...

Ser bra ut, med din planerade roddträning kommer du att fixa 350 lätt!

Unknown sa...

1 minut på testet??? Vad är det? Hade det varit 1 timma kan jag förstå att det är ett test =)

Daniel sa...

Tjena Adam, Detta var ett test inför en tävling i Athletic Fitness som jag ställde upp i för ett par år sedan. Där var ett av tävlingsmomenten att köra rodd i en minut för att se vem som kom längst. Därav min formkoll vid detta tillfälle.